3.5.7.7
Zajištění nákladu: 7. část - Kontrola zabezpečení nákladu
Evropská unie
Kontrola zabezpečení nákladu se provádí v souladu s článkem 13 a přílohou V směrnice 2014/47/EU o silničních technických kontrolách užitkových vozidel provozovaných v Unii.
Cílem kontroly je ověřit, zda použitý systém zabezpečení nákladu odolá setrvačným silám, jak je uvedeno v článku 13 směrnice 2014/47/EU.
Každá kontrola by vždy měla vycházet ze zásad stanovených normou EN 12195-1 a těmito pokyny. Při kontrole musí být náklad a systém zabezpečení nákladu vidět. Pověření kontroloři mohou snímat pečetě. Řidič musí otevřít vozidlo nebo odstranit zakrytí, pokud existuje. V případě potřeby může kontrolor vstoupit do vozu a prohlédnout si použitý systém zabezpečení nákladu. Řidič musí poskytnout veškeré ostatní informace, které jsou požadovány a mohly by napomoci posouzení účinnosti systému zabezpečení nákladu, například osvědčení o pevnosti vozidla, protokoly o zabezpečení nákladu, zprávy o zkouškách nebo diagramy rozložení nákladu.
Nepředpokládá se, že by kontrolor navrhoval nezbytná zlepšení zaměřená na splnění požadavků týkající se systému zabezpečení nákladu. V mnoha případech je řešení bez přeložení celého nákladu na stejné nebo jiné vozidlo, dalších zařízení k zabezpečení nákladu nebo bez lepšího zabalení výrobků dokonce nemožné.
Nahoru7.1. Klasifikace nedostatků
Nedostatky se zařadí do některé z těchto skupin:
-
Menší nedostatky: menší nedostatek vyvstává v případě, že náklad byl řádně zabezpečen, může však být vhodné poučení o bezpečnosti.
-
Závažné nedostatky: závažný nedostatek vyvstává v případě, kdy náklad není dostatečně zabezpečen a může dojít k výraznému posunutí nebo překlopení nákladu nebo jeho částí.
-
Nebezpečné nedostatky: nebezpečný nedostatek vyvstává v případě, že je v důsledku rizika ztráty nákladu nebo jeho částí nebo v důsledku nebezpečí přímo…