dnes je 26.5.2024

Input:

Cíl logistiky

8.9.2016, , Zdroj: Verlag Dashöfer

3.1.2 Cíl logistiky

Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D.

Logistika je bezesporu disciplínou technicko-ekonomickou. Tomu by měla odpovídat i formulace cílů logistiky a měření stupně jejich dosažení.

Jednou ze základních měřitelných kategorií jsou náklady na logistiku, jejichž struktuře a řízení se tato publikace bohatě věnuje v následujících kapitolách. Druhou základní kategorií je výkon, kterého logistika dosahuje v prostředí, kde je jako manažerský proces vyžadována. Budeme je měřit výkonovými parametry typu průběžná doba, přesnost, spolehlivost, rychlost atp. Parametr výkonu logistiky, který je však vždy základní, je poměr mezi tím, co bylo splněno, a tím, co bylo požadováno. Nejrozšířenějším termínem, vyjadřujícím tento stav, je service level, tedy česky "úroveň služeb", uváděná v procentech. Další známé ukazatele, např. OTDP (On Time Delivery Performance) nebo OTIF (On Time

Nahrávám...
Nahrávám...